dinsdag 2 augustus 2022

U maakte een M2-code aan en u heeft deze M2-handtekening ingevoerd in de velden die verschenen na de manipulatie van de fraudeur.

 


Een persoon kreeg op 20 april een mail van ‘noreply@vlaanderen.be’. “Ik moest de datum van de vierde boosterprik bevestigen en werd naar Itsme toegeleid. Maar het lukte me niet om te bevestigen. Dus ben ik ermee gestopt en gaf ik er verder geen aandacht aan.”

“Enkele dagen later zag ik op mijn bankrekening dat er voor 2.498,43 euro was afgehaald voor een firma uit Utrecht, met name Natural Products. Hij kent die firma niet. Hij heeft onmiddellijk zijn bankkaart geblokkeerd en aangifte gedaan bij de politie.”

Hij diende klacht in bij Ombudsfin. “Die vindt dat ik niet kon weten dat ik op een valse site was terechtgekomen en stelt dat mijn bank me moet vergoeden”, gaat hij verder. “Maar mijn bank vindt van niet. Ze vindt dat ik zelf een fout heb begaan. Welnu, ik ga niet akkoord. De bank moet ervoor zorgen dat het betaalsysteem veilig is.

Maar deze persoon krijgt zijn geld niet terug. “U maakte een M2-code aan en u heeft deze M2-handtekening ingevoerd in de velden die verschenen na de manipulatie van de fraudeur. De transacties werden dan ook toegestaan. De bank is er niet toe gehouden u hiervoor te vergoeden”.




Geen opmerkingen: