dinsdag 17 mei 2022

Eindelijk -Ellen(Brabant -Nederland) en ik vertrekken naar Refuge Orisson.

 https://www.napoleon-compostelle.fr/saint-jean-pied-port-roncevaux/


Vertrek SJPdP. Vervolgens via de Roncesvalles-pas naar Refuge Orisson. Ellen overnacht in Orisson en ik keer terug met busje terug naar St. Jean Pied de Port.




op weg naar oriëntatietafel







 Ellen (uit Brabant -Nederland) heeft haar rugzak mee.  En ... (ondanks alle info) is er plaats in "Orisson". Ik stap mee in de minibus om terug naar de dienst voor Toerisme in Saint-Jean-Pied-de-Port te rijden. Morgen vertrek ik  (S-J-P-d-P) om 8 uur met groepsvervoer naar Refuge ORISSON (spijtig, oorspronkelijke planning was 6 uur). Ik regel mijn rugzakvervoer naar Roncesvalles en omdat  (volgens info vanuit S-J-P-d-P er geen plaats is in het klooster, boek ik een kamer in een hotelletje op 2.4 km van Roncesvalles). 


Ellen neemt een selfie.



het terras van refugio Orisson.









LE REFUGE HOTEL

Met een capaciteit van 28 bedden in slaapzalen van 6 en 10 bedden,
is de
Orisson refuge geopend van april tot oktober.
Het werd omgebouwd van een oude herdershuis in 2004,
met behoud van de traditionele charme, terwijl het bieden van enig comfort


Gelegen in het hart van Baskenland, aan de GR65, tussen Saint Jean Pied de Port en de Bentartepas, is Orisson een ideale tussenstop voordat u de Lepoederpas bereikt. De positie van Orisson op de route naar Roncesvalles biedt een welgekome stop en stelt wandelaars in staat om dit mythische deel van de tocht in twee etappes te ondernemen.

U vindt er accommodatie voor wandelaars om uit te rusten en een restaurant dat lokale gerechten met lokale producten benadrukt.

Kayola WORDT NIET MEER AANGEBODEN

Met een capaciteit van 12 plaatsen is Kayola geopend van april tot oktober

Houd er rekening mee dat Kayola niet moet worden beschouwd als een hotel dat meer comfort en gemak biedt.

Bij Kayola zijn de bedden niet opgemaakt, maar zijn een hoeslaken, een kussensloop en een deken aanwezig. Er zijn geen handdoeken aanwezig. Er is geen linnenverhuur

 




Geen opmerkingen: