maandag 2 mei 2016

Met 13 op wandel: stekjesbos (Speltevelden) 4 weken later.

We starten met een quote van Monique. Op zoek naar inspiratie? Ga dan wandelen, de natuur fluistert het je in!
Wij zijn weer een uitvalsweg rijker! Via de Clement Bolsensstraat komen wij in de Peerdenkerkhofweg (nog in hobbelige staat).  En een primeur: een zicht op de volkstuintjes AERDENBORG.

Monique heeft haar plantenbijbel bij en wij zoeken op kleur, blad, stengel en veel meer en vinden:
  
Bloemplanten wit: look-zonder-look: bij kneuzing ruikt de plant sterk naar knoflook; werd vroeger in de natuurgeneeskunde gebruikt.

Bloemplanten blauw: wilde hyacinten (lentebloeiers in het Hallerbos!).

Struikgewas: meidoorn (interessant voor bijen, vliegen en kevers).

In het stekjesbos verlaten wij het aangelegde pad en wandelen op echte bosgrond. Eerst nog even tijd voor een "bosfoto".

Zeg nu zelf: wat je allemaal ziet op een dik uur wandelen en dan hebben wij het nog niet over de aangename babbels en over de sportieve prestatie.

Monique, dank voor de "inclusief-wandeling".



De foto's:



Maria-Julia schrijft: binnen 14 dagen breng ik mijn vergrootglaspotje mee om een bloemeke of misschien wel een klein diertje van dichtbij te kunnen bekijken.
Intussen ben ik al vergeten hoe de kleine witte bloempjes noemden in het stekjesbos.

1 opmerking:

Maria Julia zei

binnen 14 dagen breng ik mijn vergrootglaspotje mee om een bloemeke of misschien wel een klein diertje van dichtbij te kunnen bekijken.
Intussen ben ik al vergeten hoe de kleine witte bloempjes noemden in het stekjesbos.