zaterdag 19 november 2011

Hola. Qué tal? (Hallo. Hoe gaat het met je?)


Eerst en vooral wil ik Frie proficiat wensen met de nieuwe blog. Prachtig initiatief en mooi resultaat. Ik ben niet zo'n computerfanaat, maar deze blog ga ik wel proberen te volgen.

En ook proficiat aan de stappers van de camino 2011: Chris en Frie.

Ik had al eens een bericht gemaakt, maar de aanmaak van de account mislukte en floep: mijn berichtje was weg...

De foto's van jullie camino vorig jaar maken veel duidelijk en zijn echt nodig om me een juister beeld te vormen van wat me te wachten staat. Ik hoop nog heel veel goeie raad te krijgen, zodat ik zo comfortabel mogelijk de camino 2012 mee kan doen.

Met kleine stapjes bereid ik me voor en test ik mijn mogelijkheden wat Spaans en wat stappen betreft. Ik hoop dat er nog wat vrouwen meedoen. En het is zoals Frie zegt: als er problemen zijn, dan proberen we die ter plekke op te lossen.


Een vraagje: weet er iemand hoe je de omgekeerde ? en ! moet typen? Het accentje ´heb ik al gevonden: tweede onderste rij rechts staan de twee accentjes naast elkaar. En Frie vertelde me in de les Spaans hoe je de tilde moet typen (toen ik dit wilde typen met ctrl + 164) floepte heel het scherm weg... Gelukkig heb ik na wat zoeken mijn berichtje teruggevonden. Blijkbaar worden de tekstjes auyomatisch opgeslagen. Goe zenne!
Dus met die speciale tekens moet je wel oppassen...

Saludos! (Groeten)
Hilde

2 opmerkingen:

Hilde zei

Pelgrim

Leven is een pelgrimstocht
op weg naar een houvasthuis,
een reis, de tegenwind voorbij.

Op tocht gaan,
ontvankelijk zijn voor warmtebronnen,
veelstemmig licht zijn,
vuur ontsteken.

Lichtdrager worden voor de ander.

Het doel van een ieder
is toch mens te worden,
daartoe te avonturen.

FRITS TITMAATH
Uit Zalf voor de ziel (Halewijn)

Dit vond ik een mooie tekst, hier en daar herken ik er wat in. Misschien jullie ook?

Hilde

Maria Julia zei

Berichtje om te zeggen dat mijn blognaam Maria Julia is (mijn 2de naam)om verwarring met eventuele andere Maria's te voorkomen. Ooit heb ik eens overwogen om die 2de naam te gebruiken maar dan als Julija geschreven, het is er echter nooit van gekomen.
Maria Van Hoofstat